مشاوره و رواندرمانی نوجوانان - لوکال سایکولوژی

15 دقیقه مشاوره رایگان با هر رواندرمانگر جهت آشنایی بیشتر خدمات

خدمات روانشناسی برای فارسی زبانان کل دنیا

مشاوره و رواندرمانی نوجوانان

دوره نوجوانی فرصتی دوباره برای فرزند شماست. اگر در سن صفر تا پنج سالگی پایه های شخصیتی و هویتی درست و کارآمدی در فرزندتان شکل نگرفته باشد، این سن فرصتی است برای ترمیم خلاها و محرومیت های عاطفی، شکل گیری سالم دستگاه روانی و آماده سازی نوجوان برای ورود به دنیای بزرگسالی، که همه این موارد در جلساتی که نوجوان با مشاور یا رواندرمانگر خود دارد محقق خواهد شد.
پیک نوجوان به دلیل تغییرات سریع و پیچیده ای که در مغز، جسم، هورمون ها، خواسته ها و دستگاه روانی اش در حال رخ دادن است، دچار تغییر خلق ناگهانی و دوره ای، گیج شدن درباره خود، هویت و آینده و تغییرات رفتاری میشود که معمولا برای والدین قابل درک و پذیرش نیست و معمولا والدین نمیدانند با نوجوان قرار است چطور برخورد کنند و همین مساله باعث می شود این فرصتی که طبیعت به نوجوان داده است جهت بازشناسی و ترمیم، بر اثر ناآگاهی والدین از دست برود.
نوجوان نیاز دارد توسط شخصی امن شنیده و درک شود و با رفتار و احساسات او بدرستی برخورد شود که همه اینها گاهی برای والدین تکلیفی سخت و پیچیده خواهد بود. از طرفی نوجوانی سنی است که در آن احتمال رفتارهای پرخطر از روی کنجکاوی بسار زیاد است، و این در حالیست که نوجوانان پیامد رفتارهای پرخطر خود را بدرستی تشخیص نداده و بدلیل تغییرات مغزی احتمال خودکشی، شروع اعتیاد و افسردگی در آنان بسیار بالاست.
در نتیجه بطور کلی پیشنهاد میشود اگر فرزند نوجوان دارید حتما این امکانِ درک شدن را برایش فراهم کنید و برای او ترتیب جلسات منظم و مستمر با یک روانشناس را بدهید. فرزندان ما سرمایه های ما هستند.

شما با موفقیت عضو خبرنامه شده اید.